Recenze & články

10.-12.2.2006
Pragocon 2006
  .:Počítadlo:.
  .:Obrázek týdne:.

Gungrave – příběhy z rakve
Vystaveno: 19. 08. 2005 (1546 přečtení)

V daleké budoucnosti na bezejmenné planetě: Brandon Heat a Harry MacDowel vyrůstají ve čtvrti Slum, kde je každý den naplněný bojem a bolestí. Tyto nepříznivé podmínky je během let spojí v nerozlučné přátele. Pro to, aby utekli z téhle „díry“ a vedli lepší život ve velkém městě vidí jenom jednu jedinou možnost: Musí vstoupit do služeb všechno ovládající Milénium-organizace a jejího vůdce Big Daddyho...

Originální název : Gungrave
Rok vzniku: 2003
Formát: televizní série
Délka: 26 epizod po asi 30 min.
Režie: Nobuyuki Tsuru
Produkce: Projekt Gungrave/Madhouse
Koncepce postav: Yasuhiro Nightow
Design postav: Masanori Shino
Atd. Informace ke všem produktům „Gungrave“ najdete na www.gungrave.com

Po splnění několika menších úkolů pro jednotlivé klany Slumu nadešla pro bojem ošlehané duo konečně největší hodina: Harry a Brandon byli najmutí Big Daddym a zasvěceni do tajemství Milénium-organizace – což znamená dlouhodobý konec jejich přátelství. Zatímco rozvážný Brandon v běhu času získává důvěru Big Daddyho a srdce jeho manželky Marie Asagi, Harry pořád víc a víc propadá své posedlosti mocí. Připadá mu, že místo Big Daddyho a vládcovství nad Milénium-organizací je na dosah, jakmile získá tajné plány jedné nepřátelské organizace: s tzv. „Necrolyte-Projekt“ se mohou mrtví opět probudit k životu a stanou se z nich mutovaní bojovníci. Big Daddy se dozví o této skulince ve své organizaci, tak jako o připravovaném ďábelském plánu a nasadí Brandona na to, aby rozprášil vzpouru, kterou zavinil Harry. Jakmile přijde ke konfrontaci těchto dvou starých přátel a Brandon, který je loajální vůči Big Daddymu, se postaví proti svému dřívějšímu nejlepšímu příteli, je Harrym chladnokrevně zastřelen. V zoufalství vidí Big Daddy jedinou možnost, jak zastavit Harryho před vytvoření armády mutantů: obrátí se na Dr. T, který se dřív podílel na vzniku „Necrolyte-Projekt“. S pomocí vědce má být Brandon znovu oživen jako „Nemrtvý bojovník“. Experiment se podaří: s jménem „Death beyond the Grave“ se Brandon vrátí, nezranitelný, vyzbrojen dvěma pistolemi s velkým kalibrem, kterým říká „Cerberus“ a jako rakev zamaskovaný arzenál zbraní, do tohohle temného světa – a odstartuje pomstu, o které se nedá říct, že pro něj není prospěšná Tohle anime staví na první Gungrave hře pro PS2 a jako anime seriál jej vytvořili výrobce her Red Entertainment v úzké spolupráci s Yasuhirem Nigtowem (Trigun, Trigun Maximum) a animačním studiem Madhouse. Tahle, v japonských televizích běžela od října 2003, 26-dílná série odpověděla fanouškům hry na spousty otázek, které si při hraní hry kladli: Proč se z Harryho a Brandona stali úhlavní nepřátelé? V jakém vztahu stojí Mika Asagi ke Gravemu? Jak mohl být „Death beyond the Grave“ pomocí „Necrolyte-Projekt“ vůbec vytvořen? Mezitím co ve hře již existující Grave se do své pomsty pořádně opírá, vypráví anime nejdříve to, co se stalo před jeho vznikem: režisér Noboyuki Tsuru chtěl vytvořit Anime plné akce, které i přes svůj morbidní humor a vizuální mocností zbraní přesvědčí i o své emotivnosti. Proto se prvních 14 episod věnuje především psychologickému vývoji postav, rozpadajícímu se přátelství mezi Harrym a Brandonem až do Graveova zrození. To ovšem neznamená, že Gungrave poklesne k dojemnému kousku: nejpozději jakmile se ta „vražedná mašinka, táhnoucí s sebou rakev a spolu se svými „Cerbery“ vydá udělat si cestičku mezi hordami nemrtvých, nabízí se zde akce víc než dost. Co se animace týče odvedlo studio Madhouse zase jednou výbornou práci, tak jak to o něm tvrdí i spousta pochvalných recenzí. Především náš „cool“ anti-hrdina byl do scény vsazen tak podařeně, že celá animace v kombinaci s jedinečným soundtrackem zaslouží jediné ocenění – stylové. Apropo stylové: Nejenom design postav v sobě nese nezamněnitlený podpis „Mr. Triguna“ Yasuhira Nightowa. Vedle koncepce postav se šéf designer hry Gungrave podílel ve větším díle i na scriptu anime série. To také vysvětluje podobu tohoto „Nemrtvý-pomsta“ příběhu a temného eposu The Crow (Vrána). Vrána, která byla natočena v roce 1994, inspirovala Nightowa při vytváření postav a zápletky tak moc, že se po svém vlastním způsobu poklonil Brandonu Lee, hlavnímu herci Vrány, který při jejím natáčení zemřel: Tak dal Nightow svému andělu pomsty jméno „Brandon“, mezitím co zlouna Ballabirda pokřtil příjmením Lee. A to není všechno, Gungrave je plný různých odkazů a uschovaných narážek, při kterých se budou fanoušci univerza „Trigun“ jenom potuleně a široce usmívat.

Vložil: Ketty |Komentováno: 1324x, |Komentuj! |Informační e-mailVytisknout článek

.:Novinky:.

30.03.2006: Final Fantasy X-2