Recenze & články

10.-12.2.2006
Pragocon 2006
  .:Počítadlo:.
  .:Obrázek týdne:.

Nové anime od Haya Miyazakiho – Hauro no ugoku shiro
Vystaveno: 24. 08. 2005 (1630 přečtení)

25. srpna 2005 se v Německu do kin dostane premiéra nového anime od Haya Miazakiho „Hauro no ugoku shiro“ (Cestující zámek). I vJaponsku ho doposud vidělo již přes 14,3 milionu nadšených diváků. Dostane se i k nám? A jestli ano, tak hlavně za JAK DLOUHO?

Cestující zámekFilmem „Hauro no ugoku shiro“ vytvořil Hayao Miyazaki opět další geniální anime. Hlavní postavou je zde tajemný kouzelník Hauro, do kterého se zamiluje kloboučnice Sophie. Ale této lásce není přáno, jelikož jedna žárlivá čarodějnice uvrhne na Sophii strašlivou kletbu, která ji promění v devadesátiletou stařenu. Sophie se proto vydá na cestu najít Haura a požádat ho, aby ji od této kletby osvobodil. Najde ho v tajemném, cestujícím zámku. Pomocí této obrovské stavby je možné dostat se do 4 rozdílných světů a časů. A ochrannou ruku nad ním drží ohnivý ďábel Calcifer. Aby se Sophie dostala blíže k Haurovi, pracuje nepoznaně v zámku jako uklizečka. Calcifer a Markl, dítě jež je pomocníkem Haura, se Sophií brzy spřátelí. Jenom Hauro, který je zamilován sám do sebe a o nic se nestará, si jí skoro vůbec nevšímá. Pak najednou je ovšem Hauro povolán ke králi, jelikož se má vydat do války. Začíná akcí nabyté dobrodružství, které diváky vtáhne do děje a pro něž má připravené i několik překvapení…. Po shlédnutí traileru jsem došla k názoru, že studio Ghibli a Hayao Miyazaki pro nás opět nachystali výborné anime, jakým byly například „Princezna Mononoke“ či „Cesta do fantazie“. Čeká na nás již známý Miyazakiho styl, který Haura v jeho ptačí podobě stvárnil přímo ukázkově. Naopak cestující zámek není žádnou výstavní budovou, kterou by si postavili bohatí králové. Je spíše ponurý a zvenčí vypadá hodně špinavý. Ale, posuďte sami ^.~

Vložil: Ketty |Komentováno: 20251x, |Komentuj! |Informační e-mailVytisknout článek

.:Novinky:.

30.03.2006: Final Fantasy X-2